هاي داي تنزيل سريع

هاي داي تنزيل سريع


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته أهلا ومرحبا بكم يا أصدقائي الأعزاء  موضوعنا النهارده هيكون عن تحميل لعبه هاي داي او لعبه المزرعة السعيدة ولكن بالاسم الجديد لها او بالتطبيق الجديد لها باسم هاي داي ، وهي طبعا ناس كثيره عارفه اللعبة باسم المزرعة السعيدة عن طريق لعبها بالفيسبوك وكان في ناس كثيره تقوم بإنشاء حسابات فيسبوك مخصوص عشان تلعب لعبه المزرعة السعيدة .


كيفية تشغيل لعبة هاى داى على الكمبيوتر والموبيلات :

متوفره على موبايلات بنظام اندرويد وتقدر تقوم  بتحميل لعبة hay day للكمبيوتر على نظام الويندوز عن طريق تنزيل برنامج نوكس بلاير محاكي الاندرويد على الكمبيوتر وتثبيتها بكل سهوله .
 ندخل على موضوع اللعبة اللي معنا النهارده وتقدر تعرف محتوى لعبة hay day apk أية و تقدر تشوف فرق لعبها أزاي والخصائص المميزة فيها ،طبعا اللعبة نازله مجانيه تماما و تحتاج اشتراكك في شبكه أنترنت .

ندخل فى البداية نحمل اللعبة من جوجل بلاي، قم بالضغط على تثبيت، ثم قبول ،وتبدأ اللعبة تتحمل عندك ،وبعد ما تخلص تحميل 100% قم بالضغط على فتح طبعا اللي هو عندي موجوده بالعرض في الشاشة لتحميل نوكس بلاير فى نهاية الموضوع .



مميزات واسرار لعبة هاي داي:

من مميزات البرنامج انه يدعم  اللغة العربية، ويدعم لغات كثيره جدا، ولكن طبعا اهم حاجه عندنا أنها بتكون بتدعم اللغة العربية ومع بداية اللعبة تظهر رسالة لك من العم بيدي يبلغك انك تحافظ علي المزرعة وتصبح مزارع ،وتخلي بالك من المزرعة الخاصة بية،وانت اللي تهتم بها نضغط زر قبول على بنود الخدمة وتبدأ معانا اللعبة وعندنا هنا السيد ويكر اللي هيبدا يسعدك ويدي لك نصائح أزاي تشتغل على اللعبة دي ،دلوقتى حيبدأ يبلغك أزاي تحصد المحصول زي ماحنا حيتعرض قدمنا بالضبط في اللعبة مع حضراتكم ، بتبدا أن انت في البداية تقوم بتحصيل للمحصول وتقدر تبيعة وتبدأ أن انت  تزرع بذور جديدة للقيام باستخراج محاصيل مرة ثانية وكل ما بتحصد بيظهر قدامك محاصيل جديدة وأنواع جديدة.

من اسرار لعبة هاى داى :

تسريع عربة التوصيل وهو بالقيام بوضع الطلبات المراد توصيلها والذهاب مسرعا لمزرعة أي صديق لديك والضغط على صندوق البريد الموضوع بمزرعة صديقك اكثر من مرة لحين ان يهتز هزة قوية وارجع مباشرتا إلى مزرعتك ستجد عربتك قامت بالتوصيل وعادت إلى مكانها وهذه العملية لا تأخذ اكثر من 15 ثانية فى حين ان العربة تأخذ 3 دقائق في التوصيل .

انت فى الاول بتزرع كميه بذور وطبعا بعد كده تبقى تبدا  تبيع المحصول المستخرج وبتنتظر فترة من الوقت تختلف من نوع زرع الى نوع اخر ، ويوجد اكثر من نوع تختلف اسعارهم في شراء البذور او بيع المحصول، طبعا عندك بيت بتقدر انك انت تلونة وبتقسم الارض بتاعتك وتقدر تجيب حيوانات واماكن خاصة ليهموتبيع انتاجهم من الصوف لو خرفان ،او تبيع انتاج الالبان لو ماشية والكثير من الانواع ويتم وضع الطاعام لهم ثم بعد مدة محددة يتم اخذ المنتجات التى تكونت منهم .


نترككم الان مع تحميل لعبة هاي داي الاصليه

لتحميل اخر تحديث هاي داي 2019

https://hay-day.ar.uptodown.com/android


لتحميل برنامج نوكس بلاير اخر اصدار


https://nox-app-player.ar.uptodown.com/windows



تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

تحميل لعبه الويجا على الجوال عربي

تحميل لعبة بو برابط مباشر

تحميل لعبة ماين كرافت الأصلية للكمبيوتر كاملة ومجانا وبرابط مباشر